Ondanks de groeiende concurrentie van koffieproducent Jacobs Douwe Egberts (JDE), zit Nespresso nog altijd in de lift.
Directeur van Nespresso Nederland Mark Ruijgrok laat tegenover de Telegraaf weten dat het bedrijf vooral in de zakelijke markt hard groeit. De consument drinkt thuis kwaliteitskoffie, en wil dat nu ook graag in de horeca en op kantoor.
Een gouden business voor Nespresso, dat al 25 jaar actief is in Nederland. Dankzij de uitvinding van het voorverpakte Nespresso-cupje zet het bedrijf nu tegen de 3 miljard euro om in 64 landen, zo schrijft de krant.
Inmiddels zijn de patenten van het aluminium cupje verlopen en ligt de weg open voor producent Jacobs Douwe Egberts om in de aanval te gaan. Sinds kort zijn er dan ook aluminium cupjes van het merk in de schappen van de supermarkt te vinden.
Concurrentie Jacobs Douwe Egberts
De topman maakt zich niet echt zorgen om de keiharde concurrentie, zo zegt hij in de Telegraaf: “Uiteindelijk draait het om de kwaliteit van de koffie.”
Zelf is Nespresso alles behalve van plan om in de supermarkt te liggen. Volgens Ruijgrok is het belangrijk dat het merk direct contact houdt met de klant. "Dan we weten wat hij bestelt, zodat we hem kunnen informeren over nieuwe producten en speciale acties."
Daarnaast wil Nespresso ook graag altijd beschikbaar zijn. Mede daarom heeft het merk een webshop in het leven geroepen waar je - als je voor 12.00 uur bestelt - je koffie 's avonds nog bezorgd krijgt. Ruijgrok: "Als je Nespresso in supermarkten stalt, dan geef je het product eigenlijk uit handen. Dat willen wij niet."
De doelgroep van het koffiemerk is altijd hetzelfde geweest: mensen die bovengemiddeld verdienen en in koffie geïnteresseerd zijn. Nespresso opent dan ook steeds meer eigen boutiques. Op achttien plaatsen in Nederland kunnen consumenten koffie kopen of vragen stellen over het product.